SHOPEE 9.9! CRAZY SALE

Lazada 10.10

Lazada 10.10 Tenaga Sale!

Trump berisiko tinggi atas faktor usia, minta orang ramai mendoakannya

 



Presiden Donald Trump dibawa ke Pusat Perubatan Ketenteraan Nasional Walter Reed pada awal pagi Jumaat kurang dari 24 jam setelah berita mengenai diagnosis Covid-19, menyebabkan negara itu mengalami krisis yang semakin mendalam kerana lingkaran pembantu semasa dan bekas Presiden positif positif melebar.


Menjelang awal Sabtu, bekas kaunselor Gedung Putih(WHITE HOUSE) Kellyanne Conway dan pengurus kempen Presiden Bill Stepien telah diuji positif, yang mengikuti diagnosis positif dua senator AS yang telah menghadiri pengumuman pencalonan Mahkamah Agung Trump hujung minggu lalu, dan penasihat kanan Trump Hope Hicks pada hari Khamis .

Ini adalah peningkatan ancaman virus yang sangat cepat - yang telah lama diturunkan oleh Presiden - dari jangkitan yang menyebabkannya mengalami gejala ringan, hingga demam hingga kemudian diterbangkan ke hospital, sambil menyebar dengan cepat ke seluruh pemerintah dan pihaknya. kempen.


Tidak lama sebelum tengah malam, doktor Presiden, Navy Cmdr. Dr. Sean Conley akhirnya memberi maklumat terkini mengenai kondisi Presiden, dengan mengatakan dalam memo bahawa Presiden "melakukan dengan baik" dan tidak memerlukan oksigen tambahan, tetapi doktor telah memulakan ubat antivirus, yang telah terbukti memperpendek masa pemulihan untuk beberapa pesakit coronavirus.


Conley menambah bahawa dia telah mengesyorkan pergerakan Presiden dari Gedung Putih ke Walter Reed pada hari Jumaat awal dengan berunding dengan pakar dari Walter Reed dan Johns Hopkins University. Pada masa yang sama, Trump menulis tweet: "Saya rasa baik-baik saja! Terima kasih kepada semua. CINTA !!!"


Diagnosis Trump - diikuti dengan perpindahannya ke Walter Reed, di mana Gedung Putih mengatakan bahawa dia merancang untuk tinggal dan bekerja selama "beberapa hari ke depan" - mengemukakan ancaman kesihatan yang paling serius yang diketahui kepada presiden AS sejak mantan Presiden Ronald Reagan bukan -fotografi ditembak pada tahun 1981.


Keputusan untuk membawa Trump ke hospital menandakan perubahan tajam dari pernyataan yang dibuat oleh Conley pada awal hari Jumaat ketika dia pertama kali mengesahkan diagnosis Covid-19 terhadap Trump dan wanita pertama Melania Trump, dan mengatakan bahawa pasangan itu akan tinggal di Rumah Putih semasa pemulihan mereka.


Dengan memakai jas dan topeng, Trump, yang berusia 74 tahun, memberikan gelombang kunci kepada media tetapi tidak menyoal ketika dia berjalan tanpa bantuan melintasi South Lawn of the White House ke Marine One, helikopter yang mengangkutnya ke hospital. Dia berangkat ke Walter Reed setelah menerima satu dos rawatan perubatan eksperimen Regeneron - yang mungkin menunjukkan peningkatan tahap kebimbangan di kalangan doktornya, Dr. Jonathan Reiner, penganalisis perubatan CNN dan profesor di Universiti George Washington, kepada CNN pada hari Jumaat.


Walaupun kakitangan Rumah Putih mendakwa Presiden membuat langkah "dengan berhati-hati," masih ada lebih banyak pertanyaan daripada jawapan mengenai keadaan Presiden pada hari Jumaat, sebahagiannya kerana kurangnya ketelusan yang berterusan dari Gedung Putih ini dan fakta bahawa doktornya tidak memberi penerangan kepada media, yang merupakan protokol khas ketika presiden masa lalu menghadapi masalah kesihatan.


Para pegawai Gedung Putih menegaskan bahawa Presiden tidak mengalihkan kuasa kepada Wakil Presiden Mike Pence, seperti yang kadang-kadang menjadi kebiasaan ketika seorang presiden sakit atau dijadualkan menjalani prosedur yang mungkin memerlukan anestesia.

Presiden "bertanggungjawab," kata seorang pembantu komunikasi Rumah Putih pada hari Jumaat, dan Trump merilis video rakaman pendek di Twitter mengucapkan terima kasih kepada penyokongnya atas permintaan baik mereka ketika dia tiba di Walter Reed tidak lama sebelum jam 6:30 petang. ET.


"Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada semua orang atas sokongan yang luar biasa. Saya akan pergi ke Hospital Walter Reed. Saya rasa saya baik-baik saja," kata Trump dalam video berdurasi 18 saat itu, yang terkenal dengan kesimpulannya. "Kami akan memastikan semuanya berjalan lancar. Wanita pertama berjalan lancar. Jadi terima kasih banyak, saya menghargainya. Saya tidak akan pernah melupakannya. Terima kasih."


Melania Trump kekal di Gedung Putih(WHITE HOUSE) dengan apa yang digambarkan oleh doktor Rumah Putih sebagai batuk ringan dan sakit kepala.

Tetapi usia suaminya, jenis kelaminnya dan fakta bahawa dia mengalami obesiti secara klinikal menyebabkannya berisiko lebih tinggi mendapat komplikasi virus. Tidak jelas kapan pasangan itu diuji dan berapa lama mereka boleh menular.

Tempoh inkubasi untuk virus diperkirakan berada di antara lima hingga 14 hari, menurut Pusat Pengawalan dan Pencegahan Penyakit AS, dan garis panduan agensi mengatakan bahawa sesiapa yang terdedah kepada virus harus dikuarantin selama 14 hari.


Corak pembuangan virus

Mengikut kecuaian yang sama yang ditunjukkan Presiden sepanjang wabak itu, Trump memutuskan untuk pergi ke penggalangan dana kempen di Bedminster, New Jersey, petang Khamis walaupun dia telah mengetahui sebelum perjalanan bahawa Hicks, salah seorang pembantu kanannya yang telah bepergian dengannya sepanjang minggu ini, didapati positif virus.


Presiden tidak hanya melakukan perjalanan pada awal minggu ke debat presiden pertama dengan Biden, yang menguji negatif pada hari Jumaat, tetapi dia juga menghadiri beberapa demonstrasi kempen selama seminggu yang lalu.


Terdapat tanda-tanda yang semakin membimbangkan dari peristiwa Gedung Putih pada hari Sabtu yang lalu ketika Trump dan wanita pertama menjadi tuan rumah orang ramai di Taman Rose ketika Presiden mengumumkan pencalonan Hakim Amy Coney Barrett ke Mahkamah Agung. Tetamu tidak berjauhan secara sosial dan hanya sedikit yang memakai topeng. Sekurang-kurangnya tujuh orang, termasuk Presiden dan wanita pertama, telah positif.


Presiden University of Notre Dame, Pendeta John Jenkins, Conway dan Sensan Republikan, Mike Lee dari Utah dan Thom Tillis dari North Carolina, yang duduk berdekatan antara satu sama lain, positif.

Lee dilihat dalam video memeluk peserta lain. Barrett dan suaminya dijangkiti virus itu awal musim panas ini dan pulih, menurut tiga sumber yang mengetahui perkara itu.


Conway, Stepien dan Hicks semua terlibat dalam persiapan Presiden untuk berdebat dengan Joe Biden pada hari Selasa. Gejala coronavirus dapat muncul dalam masa dua hingga 14 hari dari pendedahan, tetapi paling sering berkembang dengan empat hingga lima hari.

Jurang kredibiliti yang lama

Kekurangan maklumat mengenai keparahan penyakit Trump pada malam Jumaat rumit oleh kenyataan bahawa Presiden dan sekutunya telah merendahkan bahaya Covid-19 sejak virus itu sampai ke AS.


Trump dan anggota pentadbirannya sudah menghadapi jurang kredibiliti yang besar kerana sejarah mereka yang luas mengeluarkan maklumat palsu atau mengelirukan mengenai pelbagai topik selama empat tahun terakhir, termasuk keparahan wabak dan risiko terhadap kesihatan awam.


Gambaran keadaan Presiden berubah sepanjang hari Jumaat - dan banyak maklumat awal mengenai kesejahteraannya dilaporkan oleh akhbar terlebih dahulu dan kemudian disahkan oleh Gedung Putih, yang menekankan kurangnya ketelusan dari pentadbiran ini.


Pada hari Jumaat pagi, ketika Gedung Putih berusaha memproyeksikan tingkah laku perniagaan seperti biasa, ketua staf Mark Meadows menyifatkan Trump sebagai bertenaga. Tetapi kemudian, Conley, doktor yang terlibat dalam perawatan Trump, menulis dalam memo bahawa dia "keletihan." Dan CNN mengetahui dari sumber lain bahawa Presiden mengalami demam sepanjang hari.


Pada memo petang, Conley mengatakan bahawa Trump diberi koktail antibodi poliklonal Regeneron, ubat eksperimen yang belum disetujui oleh Pentadbiran Makanan dan Dadah. Doktor Trump juga mengatakan bahawa dia mengambil zink, vitamin D, famotidine, melatonin dan aspirin setiap hari.


"Sehingga petang ini, Presiden tetap letih tetapi berjiwa baik," tulis doktornya. "Dia sedang dinilai oleh tim pakar, dan bersama-sama kita akan membuat rekomendasi kepada Presiden dan Ibu Negara sehubungan dengan langkah-langkah terbaik berikutnya."


Dalam beberapa jam, Trump menuju ke Walter Reed.

Dr. Leonard Schleifer, Ketua Pegawai Eksekutif syarikat bioteknologi Regeneron, mengatakan kepada Wolf Blitzer CNN bahawa Trump akan menerima rawatan antibodi eksperimen yang dihasilkan oleh syarikatnya untuk membantu meningkatkan sistem kekebalannya, yang menurutnya sekarang dalam "perlombaan" melawan virus.


"Jikalau virus itu menang, anda pasti boleh membawa akibat yang buruk, dan apa yang dilakukan oleh antibodi kami adalah menjadikannya pertarungan yang adil," kata Schleifer di CNN. "Dia berada dalam kelompok berisiko lebih tinggi dengan berbagai alasan, seperti menjadi lebih tua, dan jika kita memberi antibodi kita, kita berharap kita akan memberi sistem kekebalan tubuhnya cukup kuat sehingga dia dapat memenangkan ini dan membuat pemulihan sepenuhnya. "


Hasil yang tidak dapat dielakkan

Sikap Presiden yang curang terhadap virus, keputusannya untuk terus melakukan perjalanan dan mengadakan demonstrasi besar, dan fakta bahawa dia tidak menggalakkan penggunaan topeng oleh kebanyakan orang Amerika hingga akhir musim panas ini membuat diagnosis akhirnya tidak dapat dielakkan - mengingat bagaimana dia telah mempraktikkan tingkah laku yang dilakukannya pasukan petugas koronavirus sendiri tidak menggalakkan orang ramai.


Baru-baru ini semasa perbahasan presiden minggu ini di Ohio, Trump mengejek Biden kerana memakai topeng. Dalam pernyataan yang telah direkam untuk makan malam amal Al Smith malam Khamis, Presiden menyatakan bahawa "akhir wabak itu sudah terlihat."

Dia terus-menerus mengabaikan dan menyanggah nasihat pakar perubatan teratasnya kerana dia telah melanggar garis panduan kesihatan awam dengan mengadakan acara dengan beberapa topeng dan orang-orang yang berdekatan satu sama lain, yang membahayakan penyokong dan kenalannya.


Dan ketika dia berusaha untuk memenangkan pemilihan semula, Trump telah menegaskan, bertentangan dengan statistik dan pernyataan pakar penyakit berjangkit terkemuka di negara itu, bahawa AS semakin dekat dalam perjuangannya melawan Covid-19, dengan menyatakan bahawa sudah waktunya bagi orang Amerika untuk kembali bekerja dan anak-anak kembali ke sekolah. Dia dengan palsu berpendapat bahawa calon Demokrat Joe Biden ingin menutup negara itu daripada membukanya kembali, dengan alasan itu sebagai alasan mengapa orang Amerika harus memilihnya semula.


Sepanjang musim bunga dan musim panas, kedua-dua Trump dan pembantunya terus menjawab pertanyaan dari media mengenai mengapa Presiden menolak untuk memakai topeng dengan menegaskan bahawa dia dan orang-orang di sekitarnya diuji untuk coronavirus setiap hari.


Tetapi banyak pakar perubatan menunjukkan bahawa ujian hanya memberikan gambaran ringkas tentang diagnosis seseorang pada satu masa dan bahawa ia mungkin memberi kakitangan Gedung Putih - dan Presiden - rasa aman yang salah sebagai pembantu terus muncul untuk bekerja di Rumah Putih tidak memakai topeng.


Pada perbahasan minggu ini, anak-anak Presiden tiba dengan memakai topeng, tetapi melepaskannya semasa acara berlangsung.

Pada hari Jumaat malam, anak lelaki Trump, Eric menjelaskan dalam Tweet bahawa ini bukan situasi biasa kerana dia memanggil ayahnya sebagai "pejuang sejati" dan meminta para penyokong Presiden untuk menyertainya dalam solat.


"Dia akan berjuang melalui ini dengan kekuatan dan keyakinan yang sama yang dia gunakan untuk memperjuangkan Amerika setiap hari. Saya meminta anda untuk menyertai saya dalam mendoakan pemulihannya," kata Eric Trump di Twitter. "Saya tidak pernah lebih bangga dengan seseorang dan apa yang mereka harus tahan."


Menarik Di Telegram


Lazada 10.10

Lazada 10.10 Tenaga Sale!





Jumlah pembaca orang.