Menyamakan Baginda Nabi Muhammad SAW dengan pelarian, Mat Sabu dikecam



Netizen berang dengan satu kenyataan yang dibuat oleh Mat Sabu dalam satu ucapan dalam parlimen yang menyatakan bahawa Islam itu ditegakkan oleh para pelarian khasnya baginda Nabi Muhammad SAW, oleh itu para pelarian ini harus dijaga dengan baik. 

Tuduhan seperti itu tidak dapat diterima oleh netizen khususnya umat Islam di negara ini kerana Baginda Nabi Muhammad SAW bergerak dengan wahyu Allah SWT sebagai hijrah dari Mekah ke Madinah bukan sebagai pelarian. 



Kenyataan itu mendapat respond daripada pelbagai pihak termasuk sahabat kita Azhar Mohamad At yang menegaskan bahawa Baginda bukan pelarian

"Kenyataan kau memang biadap dan kurang ajar wahai manusia durja...Junjungan Besar lagi Mulia Baginda Nabi Muhammad saw bergerak atas wahyu dari Allah dan bukannya Pelarian sepertimana yang engkau ungkapkan, dasar manusia biadap.

Bila hidup menjadi barua, beginilah jadinya dan kebarangkalian hati pun dah hitam kot..."





Selain itu, penceramah terkenal Dato' Ustaz Mohd Kazim Elias juga menasihatkan agar orang politik menjaga percakapan jangan sampai menyamakan Baginda Nabi Muhammad SAW dengan pelarian. 



Rata-rata netizen mengecam kenyataan Mat Sabu


Apa pandangan anda tentang isu ini? Jangan lupa like dan share



Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!


Iklan

Shopee 1.1

Shopee 1.1 New Year Sale!

Pelbagai barangan dengan harga teristimewa hanya di Shopee


Olymtrade

Buat Duit sehingga USD 60 ke USD 300 setiap hari

FREE JOIN

Siapapun boleh jana pendapatan secara online dimana saja anda berada guna fon jer. Join sekarang FREE ja