"Pernah ke korang dengar pondan kena Corona? Tak pernah kan.." – Muhammad Sajat


Usahawan kosmetik. Sajat mendakwa beliau tidak pernah lagi mendengar berita golongan pondan kena Coronavirus.
Dalam hantaran di facebooknya baru-baru ini beliau berkata belum pernah lagi mendengar maklumat atau berita golongan pondan dijangkiti virus Coviud-19.

“Kita tak pernah dengar pondan kena corona, ada tak pondan kena? Tak ada lagi….sebab adek-adek ni dengar je korona, kerajaan kata duduk rumah adik-adik akan duduk rumah tau.
“Adek-adek ini paling takut dgn penyakit sebab tu kita hidup duduk rumah…duduk rumah…tak pecah- tak pecah. Hidup tak pecah, biasanya mcm tu,” katanya.

Beliau menambah, golongan berkenaan akan patuh pada arahan kerajaan dan menjaga kesihatan diri sendiri.
“Kita bila kerajaan kata darurat, adek2 lagi nak duduk rumah tak pecah lobang, dia bila duduk rumah kita gang, siapa duduk rumah, kita geng. Siapa keluar dia pecah, pecah kepala kena corona. Korang tak baik tau doakan Sajat kena corona.” katanya.

Kenyataan Sajat ini sekaligus mengesahkan beliau sebenarnya adalah golongan pondan dan bukannya khunsa sebagaimana dakwaan dia dan keluarganya sebelum ini.



Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!


Iklan

Olymtrade

Buat Duit sehingga USD 60 ke USD 300 setiap hari

FREE JOIN

Siapapun boleh jana pendapatan secara online dimana saja anda berada guna fon jer. Join sekarang FREE ja