"Biasanya Corona tu keluar pukul berapa tuan?" - Peniaga Nasi Goreng


Ketika dunia sedang dilanda musibah Covid-19, pelbagai usaha yang telah dilakukan oleh pihak berkuasa dari pelbagai negara termasuk Indonesia. 

Ketika petugas menjalankan tugas mereka bagi mengawal pergerakkan di sebuah daerah Indonesia, petugas tersebut terlihat masih ada seorang pak cik tua yang masih berniaga Nasi Goreng tanpa memakai FaceMask dan sarung tangan. 

Petugas itu menanyakan tentang kenapa tidak memakai face mask,sarung tangan dan kenapa masih berniaga sedangkan pemerintah sudah memberitahu supaya orang ramai untuk kurangkan pergerakkan dan duduk di rumah. Di samping itu juga petugas itu sempat mengingatkan tentang ancaman Corona(Covid-19) yang semakin merebak. 

Apa yang mengejutkan petugas itu adalah pertanyaan pak cik yang jual Nasi Goreng dengan pertanyaan yang bersahaja " Biasanya Corona itu keluar jam berapa pak?". Mungkin kurang pendedahan tentang perebakkan wabak convid-19 dalam kalangan penduduk tersebut memandangkan Indonesia mempunya kepadatan penduduk mencecah 123 Juta orang dan mungkin ada dalam kalangan mereka yang kurang mendapat pendedahan atau informasi berkaitan dengan wabak ini lebih lebih lagi orang tua.

Namun petugas tersebut berjaya menjelaslan kepada peniaga tersebut tentang wabak Convid-19 dan meminta pakcik tersebut untuk tidak berniaga buat sementara waktu dan duduk di rumah. 

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!


1000 group whatsapp untuk perniagaan anda

1000 Group Whatsapp Untuk Perniagaan Anda Edisi 2022

Beli dengan harga promo RM 9.90 dapat semua 1000++ group whatsapp untuk luaskan pasaran perniagaan produk/servis anda!

RM 89.90 RM 9.90 Sahaja

(2,300 Terjual)



Dropliz Sandal

Kasut Sandal Wanita | READY STOCK

RM 59.90 RM 19.90 Sahaja

(12k Terjual)