Janganlah cepat sangat menuduh dan sebar cerita yang korang tak tahu hujung pangkal


KAMI BUKAN DEGIL😑

Tolong fahamkan cerita sebelum menuduh dan bercerita macam korang tu duduk kat Simpang Renggam. 
Sabar.....Janganlah cepat sangat menuduh dan sebar cerita  yang korang tak tahu hujung pangkal.

Mereka yg duduk di Ibrahim Majid tu bukanlah DEGIL
Atau tak boleh bawa bincang dan suka2 nak merayap yang macam korang tuduh tu.  

Kronologi penularan wabak covid-19 kt kg tu berpunca dari :

Ada sorang jemaah tabligh balik kg situ yg dia sendiri  tak tahu dia dah ada virus tu.
Ulang suara..dia TAK TAHU dia dah dijangkiti virus.

Pergi ke surau untuk berjemaah
Biasalah kalau dah kat surau tu mestilah bersalam-salaman. 
Bersentuhan dan VIRUS mula tersebar tanpa mereka tahu.

Kebetulan masyarakat  situ memang sangat akrab dan rajin bermasyarakat. 
Jadi Virus merebak dengan lebih besar skalanya.

Ada pula kerja kahwin dan mestilah org kampung rewang tolong menolong. 
Jadi dekat situ virus pun merebak lagi dan lagi.

So, situasi kat atas tu ialah sebelum PKP lagi 
Sekali di ulang sebelum PKP! 

Waktu itu pun dah cukup untuk virus tu mencari mangsa lebih ramai. 
BUKAN SEBAB DEGIL. 

Kami hanya minta korang doakan kami semua selamat dgn kirimkan doa. 
Bukan mencaci sana sini. 

Akhir kata, tolong jangan simbah minyak pada api yg marak.

Penulis asal : Sharifah Nur Maziera

#SimpangRenggamPeople
#Pleasecopypaste 
#staysafe
#stayathome
#endcovidbeforeramadhan
#prayforsimpangrenggam

Kongsikan artikel ini kepada kenalan anda supaya mereka juga tahu apa yang anda tahu!


Iklan

Olymtrade

Buat Duit sehingga USD 60 ke USD 300 setiap hari

FREE JOIN

Siapapun boleh jana pendapatan secara online dimana saja anda berada guna fon jer. Join sekarang FREE ja